Українці почали зменшувати витрати на харчування: на яких товарах та послугах вони економлять?
Серед товарних груп, де споживачі найбільше знижують витрати, можна виділити кондитерські вироби, рибу та морепродукти.
Населення України пристосувалося до підвищення цін на продукти харчування, яке, в основному, стало наслідком війни. Як результат, багатьом довелося суттєво зменшити свої витрати на їжу. Ці дані підтверджують результати опитування, проведеного дослідницькою компанією Gradus Research.
Відповідно до дослідження, найбільш значні зміни у витратах на харчові продукти виявляються у осіб віком понад 56 років.
Серед опитаних 77% людей виявили, що економлять через війну. У західних областях фінансові можливості населення скоротилися на 64%, у центральних — на 69,2%, на північному сході — на 68,6%, а на півдні — на 69,6%. Зокрема, у столиці, Києві, витрати жителів зменшилися на 64,9%.
Серед товарів, на які споживачі найбільше заощаджують, особливо виділяються солодощі, які займають 49%, та риба з морепродуктами, що становлять 48%.
Цікаво, що основні продукти залишаються поза зоною економії. Наприклад, на хліб, олію, борошно, крупи, овочі та яйця скорочення бюджетів практично не впливають: тільки 11% респондентів заявляють про зниження витрат на ці товари.
Вибірка відображає структуру населення міст із кількістю мешканців понад 50 тис. віком від 18 до 65 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном (без окупованих територій).
Нагадуємо, що видання "Фокус" раніше озвучило десять ключових причин, які можуть призвести до підвищення цін до зими. До них належать посуха, зростання тарифів на енергоресурси та окупація окремих територій.
Ми також обговорили п’ять товарів, які, ймовірно, значно подорожчають до свят. За прогнозами фахівців, ціни на овочі, молочні вироби, алкоголь та ряд інших категорій продуктів зростуть.