Недопустимость ограничения гарантий независимости судей и использование в бюджетных законах заниженного уровня прожиточного минимума для расчета зарплаты судей – это решение, принятое на съезде судей.


Совет судей Украины опубликовал решение съезда судей Украины "Об укреплении независимости судей, защите их профессиональных интересов, обращении к государственным органам и должностным лицам".

Следует отметить, что на съезде были приняты две основные резолюции: первая касается "восстановления и укрепления значимости органов судейского самоуправления и возвращения полномочий Совету судей Украины", а вторая посвящена "укреплению независимости судей, защите их профессиональных интересов и обращению к государственным структурам и ответственным лицам".

Представляем вашему вниманию содержание принятого решения.

Р І Ш Е Н Н Я can be rephrased as "В И Р І Ш Е Н Н Я."

XХ черговий з'їзд українських суддів

19 вересня 2024 року, місто Київ

Щодо зміцнення незалежності суддів, захисту їх професійних інтересів,

заява до державних установ та державних службовців

Заслухавши інформацію Голови Ради суддів України Моніча Б.С. щодо забезпечення незалежності судів і суддів, інформацію Голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Пасічника А.В. про діяльність Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, інформацію т.в.о. Голови Державної судової адміністрації України Пампури М.В. про діяльність Державної судової адміністрації України, виступи делегатів та запрошених осіб, відповідно до статей 126, 129, 132 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", XХ черговий з'їзд суддів України

Here’s a unique variation of your text: **в и р і ш и в**.

1. Підтверджуючи європейську ідентичність українського народу та незворотність курсу України в напрямку європейської та євроатлантичної інтеграції, судді України підкреслюють важливість впровадження й дотримання високих міжнародних та європейських стандартів у галузі правосуддя. Саме ці стандарти можуть забезпечити верховенство права та охорону прав людини, а також сприяти зміцненню соціальної і економічної стабільності в контексті майбутнього членства України в Європейському Союзі.

Закликати суддів України бути гідними високого звання судді.

Слід засуджувати будь-які прояви корупції та інші форми неправомірної поведінки з боку суддів.

2. З метою виконання положень статті 130 Конституції України ухвалити звернення з'їзду суддів України до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, в якому порушуються питання щодо забезпечення адекватного фінансування судової системи.

3. Оформити звернення до Верховної Ради України та законодавчих ініціаторів, акцентуючи на неприпустимості обмеження гарантій незалежності суддів. Також варто висловити протест проти використання в законодавстві про Державний бюджет України заниженого показника мінімального прожиткового рівня для працездатних громадян, що впливає на визначення базового розміру зарплати судді.

4. Подати до Верховного Суду пропозицію про ініціювання конституційного подання до Конституційного Суду України з метою визнання неконституційними окремих положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік". Це стосується встановлення з 1 січня 2025 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який буде використовуватися для визначення базового розміру посадового окладу судді в сумі 2102 грн (ст. 7). Дана ініціатива стане актуальною у разі, якщо Верховна Рада України ухвалить Закон України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" у редакції, що передбачає введення окремого прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовуватиметься для встановлення базового розміру посадового окладу судді в сумі 2102 грн або в іншому зменшеному розмірі, що відрізняється від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, визначеного на 1 січня того ж календарного року.

5. Державна судова адміністрація України зобов'язується надавати Раду суддів України інформацію про реалізацію рішень, ухвалених на з'їздах суддів та засіданнях Ради суддів України. Це стосується, зокрема, організаційних, фінансових і матеріально-технічних аспектів підтримки роботи судових органів. Відомості мають бути надані у терміни, форматі та обсягах, що визначаються Радою суддів України.

Пропонуємо акцентувати увагу Державної судової адміністрації України на важливості забезпечення судів відповідними матеріально-технічними ресурсами. Це стосується, зокрема, новопризначених суддів, суддів, які були направлені для виконання своїх обов'язків в умовах воєнного стану до інших судових установ, а також судів, у яких відбулася зміна територіальної підсудності.

6. Визнавати, що фінансове та матеріально-технічне забезпечення судів України у 2023-2024 роках є загрозою для ефективного функціонування судової влади як незалежної гілки влади, а також для забезпечення судового контролю за дотриманням прав людини в країні.

Критичне недофінансування видатків на оплату праці суддів, працівників апаратів місцевих і апеляційних судів на здійснення правосуддя свідчить про те, що держава в особі Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України самоусувається від забезпечення фінансування та створення належних умов для функціонування судів і діяльності суддів як окремої незалежної гілки влади, забезпечення права на справедливий суд.

7. Визнати роботу Державної судової адміністрації України недостатньою щодо представництва судів у відносинах із Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою України під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік у межах повноважень, визначених законом.

Визнати діяльність Державної судової адміністрації України незадовільною стосовно реалізації рішень судів, ухвалених на користь суддів і які стали законними; організації внутрішнього контролю над роботою її регіональних управлінь; а також управління державним майном, що знаходиться під її юрисдикцією.

8. Державна судова адміністрація України повинна вжити необхідних заходів для гарантування безперервного електропостачання судових установ. Це може бути реалізовано через інтеграцію судів у систему критичної інфраструктури та/або шляхом надання судам обладнання для генерації електроенергії разом із достатніми ресурсами для їх функціонування.

9. Підтримати постанову Ради суддів України від 17 серпня 2023 року №33, що стосується обмежень, пов’язаних із перетином державного кордону.

10. Звернутися до суб'єктів законодавчої ініціативи із пропозиціями змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів", якими:

- гарантувати, щоб рівень заробітної плати співробітників судових апаратів відповідав стандартам, які враховують їх професійну кваліфікацію та посадові обов'язки, а також стимулювати їх до продуктивної, ефективної, чесної та ініціативної діяльності;

- встановити доплати суддям, які здійснюють правосуддя на територіях можливих та активних бойових дій;

- внести доповнення до частини сьомої статті 147 наступного змісту:

Якщо суд не може здійснити правосуддя з причин, вказаних у цій статті, місце його розташування може бути змінено на інший населений пункт. Це відбувається на основі рішення Вищої ради правосуддя, яке ініціюється за зверненням зборів суддів або за пропозицією голови суду. Якщо ж Вища рада правосуддя не зможе здійснити такі повноваження, їх реалізація покладається на Голову Верховного Суду.

- підтримати пропозицію, що висловлена Радою суддів України у рішенні від 30 травня 2024 року №12 "Щодо деяких питань зарахування до стажу роботи на посаду судді".

Доручити Раді суддів України розробити відповідні пропозиції змін до законодавства.

11. Виступити з ініціативою до законодавців з рекомендаціями щодо внесення змін, які б встановлювали рівень забезпечення відсотка бронювання працівників судових апаратів на рівні бронювання державних службовців категорії "А".

12. Наполегливо закликаємо Вищу кваліфікаційну комісію України терміново завершити процес оцінювання суддів, чиї повноваження були припинені, на предмет відповідності їх займаним посадам.

13. Доручити Раді суддів України вивчити питання:

- надання суддям службового житла або виплата відповідних компенсацій.

- виконання рішень судів, які набрали законної сили про стягнення суддівської винагороди за позовами суддів, працівників органів та установ системи правосуддя;

- заснування благодійної організації, що має на меті підтримку суддів та працівників судових установ, які зазнали шкоди внаслідок військової агресії проти України.

14. Звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з ініціативою провести аудит дотримання Вищою кваліфікаційною комісією України вимог законодавства щодо захисту персональних даних суддів. Це стосується надання повного доступу членам Громадської ради доброчесності до суддівських досьє. Крім того, необхідно перевірити, чи дотримується Громадська рада доброчесності законодавчі вимоги при отриманні та подальшому розповсюдженні інформації, що міститься у суддівських досьє, зокрема публікації висновків Громадської ради доброчесності з цією інформацією на її офіційному веб-сайті https://grd.gov.ua.

15. Підтримати ініціативу Вищої ради правосуддя, яка була висловлена у зверненні до Кабінету Міністрів України від 20 липня 2023 року, а також позицію Ради суддів України, викладену у рішенні від 17 серпня 2023 року №23. Це стосується необхідності виключення ДП СКЛЦ "ШКЛО" з переліку єдиних майнових комплексів, що підлягають передачі з управління уповноважених органів до Фонду державного майна України відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2022 року №910-р.

16. Суддівська рада України забезпечує реалізацію рішень XX чергового з'їзду суддів України.

Related posts