"Лукойл" придбає танкери через офшорні компанії, щоб уникнути санкцій.


Розслідування, проведене Financial Times, виявляє механізм, який дає змогу компанії обходити цінові обмеження.

російська нафтова компанія "Лукойл" придбала не менше 25 старих танкерів через британського бухгалтера, згідно з розслідуванням Financial Times, яке виявило схему обходу цінових обмежень на нафту. Придбання танкерів фінансувалося через дубайську філію компанії Eiger Shipping DMCC.

Танкери були придбані через спеціально створені офшорні компанії, зареєстровані на Маршаллових островах, з Джоном Ормеродом у ролі номінального власника. Eiger Shipping укладала угоди на чартер з його підприємствами, що давало змогу використовувати фінансові ресурси для придбання суден. Одним із перших танкерів, що з'явився у флоті, став Kudos Stars, який було придбано за 35 мільйонів доларів.

Схема дозволяє Лукойлу приховувати свою участь у купівлі танкерів, уникаючи санкцій. Управління танкерами здійснювалося дубайськими компаніями, пов'язаними з пакистанським магнатом Мухаммедом Тахіром Лахані, що ускладнювало ідентифікацію активів.

У період з 2022 по 2023 рік Ормерод придбав 25 танкерів на суму, що перевищує 700 мільйонів доларів, при цьому ціни були вдвічі-тричі вищими за ринкові. Після того, як стало відомо, що танкери в основному транспортують російську нафту, він вирішив зупинити свою участь у цій схемі і реалізував активи безкоштовно.

Серед танкерів, які були придбані, вже сім опинилися під санкціями з боку Великої Британії, серед яких Canis Power і Vela Rain. В цілому, тіньовий флот Лукойлу здійснив транспортування приблизно 120 мільйонів барелів нафти, що, за попередніми оцінками, може дорівнювати $7,2 мільярдів.

Також зверніть увагу: Європейський Союз подовжив обмеження щодо Росії на наступні шість місяців.

Перегляньте також:

Підтримайте журналістів "5 каналу", які перебувають на передовій.

Related posts